Get Adobe Flash player

Zakończenie realizacji projektu

 

Informujemy, że z dniem 31 października 2014r. Fundacja im. Hetmana Jana Tarnowskiego zakończyła realizację projektu „Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu” w ramach Działania 6.2 „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia”, Priorytetu VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

W ramach realizowanego projektu osiągnięto następujące rezultaty:

  1. Szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej – łącznie przeszkolono 60 Uczestników/-czek projektu i przeprowadzono 144 godziny szkoleniowe;
  2. Doradztwo przed założeniem działalności gospodarczej – z doradztwa skorzystało 59 Uczestników/-czek projektu i przeprowadzono 590 godzin doradczych;
  3. Udzielono bezzwrotne wsparcie finansowe na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Utworzone 54 firmy. Łączna kwota udzielonych dotacji wyniosła: 2 129 993,43zł;
  4. Przyznano finansowe wsparcie pomostowe przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej 54 firmom. Łączna kwota przyznanego wsparcia pomostowego wyniosła: 479 520,00 zł;
  5. Szkolenia w ramach merytorycznego wsparcia pomostowego – łącznie przeszkolono 54 osoby i przeprowadzono 96 godzin szkoleniowych;
  6. Doradztwo w ramach merytorycznego wsparcia pomostowego – z doradztwa skorzystało 54 osoby i przeprowadzono 1080 godzin doradczych.

Jednocześnie informujemy, że w sprawach związanych z projektem „Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu” prosimy o kontakt w Biurze projektu Fundacji w Rzeszowie, ul. Słowackiego 24/75, pod numerem telefonu: 17 55 55 019 lub w Biurze projektów Fundacji w Tarnowie, ul. Wałowa 2, pod numerem telefonu: 14 656 28 00.

 

Zmiana danych kontaktowych biura!!

Informujemy, że od dnia 01.06.2014r. zmieniają się dane kontaktowe do biura projektu „Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu” w Rzeszowie. Nowy adres biura projektu: ul. Słowackiego 24, 35-060 Rzeszów (I piętro pokój 7B), nowy numer telefonu/faksu: 17 55 55 019.

2 maja - nieczynne

Informujemy, że 2 maja 2014 roku jest dniem wolnym od pracy w Fundacji im. Hetmana Jana Tarnowskiego, zgodnie z art. 130 §2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks Pracy. W związku z powyższym biuro projektu „Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu” będzie nieczynne.

Harmonogram doradztwa po założeniu działalności gospodarczej dla uczestników projektu Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu na rok 2014.

Informujemy, iż od 7.01.2014. kontynuowane będzie doradztwo indywidualne dla Beneficjentów pomocy projektu "Czterdzieści Tysięcy Możliwości Na Podkarpaciu".
Doradztwo indywidualne odbywać się będzie w Biurze projektu w Rzeszowie na ul. Króla Kazimierza 18, I piętro.

Harmonogram PRAWO_KSIĘGOWOŚĆ

Harmonogram MARKETING NEGOCJACJE POZYSKIWANIE DOTACJI TECHNIKI SPRZEDAŻY 

Godziny pracy Biura projektu

 

Informujemy, że w dniach: 24 grudnia 2013r. oraz 31 grudnia 2013r. Biuro projektu będzie czynne w godzinach: 8:00-13:00.

Najważniejsze z zasad wydatkowania dotacji inwestycyjnej

W związku z licznymi pytaniami odnośnie wydatkowania dotacji inwestycyjnej zamieszczamy dodatkowe informacje:

1)      Zakupy towarów lub usług ze środków przyznanych na rozwój przedsiębiorczości dokonują Państwo zgodnie z Biznes planem i aktualnym Harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji.

2)      Płatność za wszystkie zakupy ujęte w Harmonogramie rzeczowo – finansowym należy realizować przelewem lub kartą z konta firmowego.  Niedozwolone są płatności gotówką!

3)      Nie istnieje możliwość dokonania planowanych zakupów od najbliższych członków rodziny (za najbliższych członków rodziny, których łączy z uczestnikiem projektu związek małżeński, stosunek pokrewieństwa i powinowactwa - w linii prostej lub bocznej do II stopnia -  i/lub oraz związek z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.) 

4)      Zakup używanych środków trwałych oraz pozostałego sprzętu i wyposażenia jest możliwy pod warunkiem, że:

-  w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,

- cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego,

-  środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

Stosowne oświadczenie jest dostępne w zakładce do pobrania.

5)      W dniu 07.10.2013r zostało przelane, zgodnie z umową 80% dotacji inwestycyjnej, Beneficjenci pomocy są zobowiązani do wpłaty na firmowy rachunek bankowy pozostałych 20% dotacji oraz wykazanego w Biznes planie finansowego wkładu własnego, tak aby w przeciągu 2 miesięcy od podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego rozliczyć całość inwestycji ( pełna dotacja + ewentualny wkład własny)

6)      Wszelkie zmiany w Harmonogramie rzeczowo – finansowym inwestycji dotyczące zmiany parametrów, przesunięć kwot powyżej 10% oraz zakupu nowego sprzętu z powstałych oszczędności wymagają uprzedniej pisemnej prośby o zmianę złożonej w Biurze projektu oraz zgody Fundacji. Nie zastosowanie się do powyższego będzie skutkowało kosztami niekwalifikowanymi. Wzory wniosków o zmiany znajdują się w zakladce do pobrania. Do wniosków należy dołączyć zaktualizowany Harmonogram rzeczowo - finansowy inwestycji (z uwzględnionymi zmianami).

7)      Do wszystkich zakupów wymagane są: faktura VAT lub rachunek lub umowa Kupna – sprzedaży, a także protokół odbioru do powyższych dokumentów. Stosowny wzór protokołu jest dostępny w zakładce do pobrania.

8)      Wszystkie zakupy zawarte w Harmonogramie rzeczowo – finansowym inwestycji muszą być dokonane  do dnia 30.11.2013/ 01.12.2013/ 02.12.2013/ 03.12.2013 (w zależności od dnia podpisania Umowy), do tego terminu Beneficjenci pomocy zobowiązani są do przedstawienia zestawienia całości wydatków inwestycyjnych.

9)      Rozliczenie przez Beneficjenta Pomocy otrzymanych środków finansowych następuje w terminie do dnia 30.11.2013/ 01.12.2013/ 02.12.2013/ 03.12.2013 (w zależności od dnia podpisania umowy) poprzez złożenie: 

a)      Oświadczenia o dokonaniu zakupów towarów lub usług zgodnie z Biznes planem i Harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji,

b)      Szczegółowego zestawienia towarów lub usług, których zakup został dokonany ze środków na rozwój przedsiębiorczości wraz ze wskazaniem ich parametrów technicznych lub jakościowych,

c)       Kserokopie dokumentów potwierdzających odbiór zakupionych urządzeń lub wykonanie prac (z podaniem miejsca składowania w przypadku urządzeń trwale niezamontowanych),

d) W przypadku zakupu używanych środków trwałych:

 - Oświadczenie od Sprzedającego/Zbywcy, że w okresie 7 lat poprzedzających złożenie Wniosku o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem publicznych środków krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,

- Oświadczenie, że cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego

- Oświadczenie, że środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

Stosowne oświadczenia są dostępne w zakładce do pobrania.

10)   Beneficjenci pomocy zakupujący kasę fiskalną z dotacji zobowiązani są do złożenia oświadczenia o nieubieganiu się o zwrot kosztu zakupu z Urzędu skarbowego

 

 Jednoczesnie przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rozliczania dotacji inwestycyjnej znajdują się w "Regulaminie przyznawania wsparcia" oraz "Umowie o udzielenie wsparcia finansowego".

Harmonogram podpisywania Umów o udzielenie wsparcia finansowego

Poniżej harmonogram podpisywania Umów o udzielenie wsparcia finansowego

Bardzo proszę stawić się punktualnie w wyznaczonych godzinach w Birze projektu w Rzeszowie przy ul. Króla Kazimierza 18.
Należy pamiętać, aby w tym dniu mieć przy sobie wszystkie niezbędne dokumenty do poręczeń ( oryginały) oraz dowody osobiste (dotyczy to Uczestników, Współmałżonków Uczestników, Poręczycieli i Współmałżonków Poręczycieli).

 

HARNONOGRAM PODPISYWANIA UMÓW

Informacja dotycząca rejestracji działalności gospodarczej

Uczestnicy/-czki, których Wnioski otrzymały rekomendacje do dofinansowania prosimy o dostarczenie w nieprzekraczalnym terminie do 27 września 2013r. następujących dokumentów:

a) dokument poświadczający zarejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej wraz z numerem NIP i REGON (wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).

Uwaga: W dokumencie rejestrowym Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jako datę rozpoczęcia działalności gospodarczej należy wskazać dzień rozpoczęcia podany w Biznes planie (tożsamy z dniem podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego).

b) kserokopię aktualnego dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZFA/ZPA) /KRUS (oryginał do wglądu),

c) zaświadczenie potwierdzające otwarcie rachunku bankowego na potrzeby działalności  gospodarczej,

d) zaktualizowany Harmonogram rzeczowo –finansowy inwestycji

Uwaga: Harmonogram należy zaktualizować:

- zgodnie z zaleceniami Komisji Oceny Wniosków ujętymi w Kartach oceny merytorycznej Biznes planu

i/lub

- poszerzyć o niezbędne parametry planowanych zakupów

e) zobowiązania/oświadczenia Beneficjenta pomocy stanowiące załącznik nr 15 do Regulaminu przyznawania wsparcia. Niniejszy załącznik znajduje się w zakładce do pobrania.

Kopie załączanych dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentów klauzulą „Za zgodność z oryginałem”, aktualną datą oraz własnoręcznym podpisem.

 

Skutkiem nie przedłożenia w/w dokumentów w wyznaczonym terminie jest wykluczenie Uczestnik/-czki projektu z listy rankingowej.

Dokumenty należy składać osobiście w Biurze projektów lub przesłać za pośrednictwem poczty/kuriera na adres Biura projektów Fundacji im. Hetmana Jana Tarnowskiego, ul. Króla Kazimierza 18, 35-061 Rzeszów.

Jednocześnie przypominamy, że termin podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego będzie zgodny z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej podanej w Biznes planie. Godzina podpisywania Umowy zostanie podana w terminie późniejszym. Zgodnie z Regulaminem przyznawania wsparcia projektu „Czterdzieści Tysięcy Na Podkarpaciu” każdy Beneficjent Pomocy w dniu podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego będzie zobowiązany wnieść zabezpieczenie w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz poręczenia dwóch osób fizycznych (zgodnie z zaleceniami KOW). 

 

Biuro projektu

Fundacja im. Hetmana Jana Tarnowskiego

ul. Słowackiego 24/7b
(I piętro)
35-060 Rzeszów
tel/fax: 17 555 50 19

Polecane linki

wupr

 pipod

fiffe

kadry

rarr

gus

cedg

stopka

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej o ciasteczkach sprawdź.

Akceptuje.

EU Cookie Directive Module Information