Get Adobe Flash player

Oferowane wsparcie

Uczestnikom projektu oferowane jest wsparcie w postaci:

I. szkoleń i doradztwa przed założeniem działalności gospodarczej, w tym:

  • szkoleń grupowych dla wszystkich Uczestników projektu:
    • łącznie w 4 grupach szkoleniowych po 15 osób,
    • czas szkolenia dla jednej grupy wynosi 32h (4 dni po 8h szkoleniowych),
    • szkolenia będą odbywać się w Rzeszowie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach między 8:00 a 20:00,
    • Uczestnicy projektu otrzymają komplet materiałów szkoleniowych, wyżywienie podczas szkolenia, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz ubezpieczenie,
    • zakres szkoleń obejmuje zagadnienia: prawo (8h), księgowość (8h), biznes plan (16h),
    • Uczestnicy projektu zobowiązani są uczestniczyć w 100% przewidzianego dla nich czasu szkoleń;
  • doradztwa indywidualnego dla każdego/każdej Uczestnika/Uczestniczki projektu:
    • daty, godziny i miejsce doradztwa będą indywidualnie ustalane z Uczestnikami projektu,
    • czas doradztwa dla jednego/jednej Uczestnika/-czki projektu wynosi 10h zegarowych,
    • doradztwo będzie odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach między 8:00 a 20:00 w biurze projektu w Rzeszowie lub siedzibie doradcy,
    • doradztwo indywidualne dostosowane będzie do Uczestników na podstawie diagnozy zapotrzebowania szkoleniowo-doradczego,  zakres doradztwa obejmuje zagadnienia: prawo, księgowość, biznes plan,
    • po zakończonym doradztwie Uczestnicy projektu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu doradztwa,
    • Uczestnicy projektu zobowiązani są uczestniczyć w 100% przewidzianego dla nich doradztwa indywidualnego;

II. przyznania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości do 40 000zł / osobę dla 54 Uczestników projektu, których Biznes plany zostaną najwyżej ocenione i którzy założą działalność gospodarczą po ukończeniu wsparcia szkoleniowo-doradczego,

Katalog wydatków kwalifikowanych w ramach jednorazowej dotacji inwestycyjnej jest zamknięty, a w jego ramach finansowaniu podlegają: 

  • zakup nowych środków trwałych; 
  • zakup nowego pozostałego sprzętu i wyposażenia (np. meble), dla których prowadzona będzie ewidencja ilościowa lub ilościowo – wartościowa;
  • zakup używanych środków trwałych oraz pozostałego sprzętu i wyposażenia, pod warunkiem, że: w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej; cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego; środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy; 
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych - zgodnie z ustawą o rachunkowości, w tym głównie licencje i oprogramowania;
  • zakup robót i/lub materiałów budowlanych w celu dostosowania budynków, pomieszczeń i miejsc pracy do podejmowania działalności gospodarczej pod warunkiem, że pozostają w bezpośrednim związku z celami przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem (tzn. są niezbędne do prawidłowej realizacji i osiągnięcia celów założonych we wniosku); 
  • zakup strony www, baneru / szyldu działalności gospodarczej, 
  • środki transportu do wysokości 30% wartości dotacji (max. 12 000 zł), pod warunkiem, że: stanowią niezbędny element wniosku, a o dofinansowanie ich zakupu, mogą starać się jedynie ci Przedsiębiorcy, którzy nie prowadzą działalności w sektorze transportu drogowego towarów i zagwarantują, że zakupiony środek transportu będzie służył wyłącznie do realizacji celu określonego w Biznes planie (na użytek prowadzonej działalności gospodarczej) oraz przedstawią zasady ewidencji środka trwałego na potrzeby przedsiębiorstwa.

 

Uczestnik/-czka projektu powinien/-na jednoznacznie zadeklarować na etapie konstruowania Biznes planu czy zamierza się zarejestrować, jako płatnik podatku VAT. Uczestnik/-czka projektu, który/-a zadeklaruje, iż będzie płatnikiem podatku VAT, zobowiązany/-a jest do przeznaczenia całej kwoty środków uzyskanych w wyniku zwrotu zapłaconego podatku VAT na pokrycie wydatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Każdy/-a Uczestnik/-czka projektu, bez względu na to czy będzie płatnikiem podatku VAT czy nie, wskazuje wszystkie wydatki ponoszone w ramach środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w kwotach brutto.

Wypłata środków finansowych na rozwój działalności gospodarczej odbywa się w dwóch transzach:

  • 80% bezpośrednio po podpisaniu Umowy o udzielenie wsparcia finansowego,
  • 20% refundacji po rozliczeniu środków finansowych i po pozytywnej kontroli na miejscu prowadzenia działalności gospodarczej.

Termin kwalifikowalności wydatków w ramach jednorazowej dotacji: od momentu podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego i zgodnie z zapisami Biznes planu i Harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji stanowiącego. Wszelkie wydatki realizowane przed podpisaniem Umowy, Uczestnik/-czka projektu ponosi na własne ryzyko i na własny koszt.

 

III. przyznania finansowego wsparcia pomostowego dla Beneficjentów pomocy

Finansowe wsparcie pomostowe jest bezzwrotną pomocą finansową, w formie comiesięcznej dotacji w kwocie nieprzekraczającej 1 480 zł/mc, przyznawaną przez okres do 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Środki przekazywane w ramach finansowego wsparcia pomostowego mogą być przeznaczone na: 

- zapłaty danin publicznoprawnych (w tym przede wszystkim składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne właściciela – dla osób ubezpieczających się w ZUS / KRUS, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników), z wyjątkiem kar i grzywien,

- koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę w części bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą),

- koszty eksploatacji środków trwałych (w tym m.in. opłaty za olej, benzynę, gaz),

- koszty opłat telekomunikacyjnych (Internet, telefon), 

- koszty usług pocztowych i kurierskich, 

- koszty usług księgowych, 

- koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, 

- koszty usług prawnych, 

- koszty materiałów biurowych,

- opłaty i przelewy bankowe, 

- koszty działań informacyjno – promocyjno – marketingowych,

- środki obrotowe bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

 

Środki przekazywane w postaci wsparcia pomostowego nie mogą być przeznaczone na: sfinansowanie wydatków, w stosunku do których wcześniej została udzielona pomoc publiczna lub które wcześniej były objęte wsparciem ze środków Wspólnoty Europejskiej (zakaz podwójnego finansowania tych samych wydatków), zapłatę grzywien i kar wynikających z naruszenia przez Beneficjenta Pomocy przepisów obowiązującego prawa, zapłatę kar umownych wynikłych z naruszenia przez Beneficjenta Pomocy umów zawartych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zakupu środków trwałych, pozostałe wydatki nie mieszczące się w katalogu wydatków kwalifikowanych w ramach wsparcia pomostowego.

 

IVprzyznania szkoleniowo-doradczego wsparcia pomostowego dla Beneficjentów pomocy, którzy otrzymają środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości, w tym:

  • szkolenia grupowego w wymiarze 32h, dla wszystkich 54 Beneficjentów Pomocy (3 grupy po 18 Beneficjentów Pomocy),
  • doradztwa indywidualnego osobno dla każdego z 54 Beneficjentów Pomocy w wymiarze 20h.

Zakres szkoleniowo-doradczego wsparcia pomostowego obejmuje pomoc w efektywnym wykorzystaniu dotacji inwestycyjnej, w tym m.in. prawo, księgowość, marketing, negocjacje, i inne wg zapotrzebowania, świadczone na rzecz początkującego Przedsiębiorcy w pierwszych 6 miesiącach prowadzenia działalności gospodarczej.

Doradcze wsparcie pomostowe odbywa się w biurze projektu w Rzeszowie i/ lub w siedzibie doradcy i/lub w siedzibie Beneficjenta Pomocy, natomiast szkoleniowe wsparcie pomostowe odbywać będzie się w Rzeszowie.

 

Biuro projektu

Fundacja im. Hetmana Jana Tarnowskiego

ul. Słowackiego 24/7b
(I piętro)
35-060 Rzeszów
tel/fax: 17 555 50 19

Polecane linki

wupr

 pipod

fiffe

kadry

rarr

gus

cedg

stopka

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej o ciasteczkach sprawdź.

Akceptuje.

EU Cookie Directive Module Information