Get Adobe Flash player

Najważniejsze z zasad wydatkowania dotacji inwestycyjnej

W związku z licznymi pytaniami odnośnie wydatkowania dotacji inwestycyjnej zamieszczamy dodatkowe informacje:

1)      Zakupy towarów lub usług ze środków przyznanych na rozwój przedsiębiorczości dokonują Państwo zgodnie z Biznes planem i aktualnym Harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji.

2)      Płatność za wszystkie zakupy ujęte w Harmonogramie rzeczowo – finansowym należy realizować przelewem lub kartą z konta firmowego.  Niedozwolone są płatności gotówką!

3)      Nie istnieje możliwość dokonania planowanych zakupów od najbliższych członków rodziny (za najbliższych członków rodziny, których łączy z uczestnikiem projektu związek małżeński, stosunek pokrewieństwa i powinowactwa - w linii prostej lub bocznej do II stopnia -  i/lub oraz związek z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.) 

4)      Zakup używanych środków trwałych oraz pozostałego sprzętu i wyposażenia jest możliwy pod warunkiem, że:

-  w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,

- cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego,

-  środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

Stosowne oświadczenie jest dostępne w zakładce do pobrania.

5)      W dniu 07.10.2013r zostało przelane, zgodnie z umową 80% dotacji inwestycyjnej, Beneficjenci pomocy są zobowiązani do wpłaty na firmowy rachunek bankowy pozostałych 20% dotacji oraz wykazanego w Biznes planie finansowego wkładu własnego, tak aby w przeciągu 2 miesięcy od podpisania Umowy o udzielenie wsparcia finansowego rozliczyć całość inwestycji ( pełna dotacja + ewentualny wkład własny)

6)      Wszelkie zmiany w Harmonogramie rzeczowo – finansowym inwestycji dotyczące zmiany parametrów, przesunięć kwot powyżej 10% oraz zakupu nowego sprzętu z powstałych oszczędności wymagają uprzedniej pisemnej prośby o zmianę złożonej w Biurze projektu oraz zgody Fundacji. Nie zastosowanie się do powyższego będzie skutkowało kosztami niekwalifikowanymi. Wzory wniosków o zmiany znajdują się w zakladce do pobrania. Do wniosków należy dołączyć zaktualizowany Harmonogram rzeczowo - finansowy inwestycji (z uwzględnionymi zmianami).

7)      Do wszystkich zakupów wymagane są: faktura VAT lub rachunek lub umowa Kupna – sprzedaży, a także protokół odbioru do powyższych dokumentów. Stosowny wzór protokołu jest dostępny w zakładce do pobrania.

8)      Wszystkie zakupy zawarte w Harmonogramie rzeczowo – finansowym inwestycji muszą być dokonane  do dnia 30.11.2013/ 01.12.2013/ 02.12.2013/ 03.12.2013 (w zależności od dnia podpisania Umowy), do tego terminu Beneficjenci pomocy zobowiązani są do przedstawienia zestawienia całości wydatków inwestycyjnych.

9)      Rozliczenie przez Beneficjenta Pomocy otrzymanych środków finansowych następuje w terminie do dnia 30.11.2013/ 01.12.2013/ 02.12.2013/ 03.12.2013 (w zależności od dnia podpisania umowy) poprzez złożenie: 

a)      Oświadczenia o dokonaniu zakupów towarów lub usług zgodnie z Biznes planem i Harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji,

b)      Szczegółowego zestawienia towarów lub usług, których zakup został dokonany ze środków na rozwój przedsiębiorczości wraz ze wskazaniem ich parametrów technicznych lub jakościowych,

c)       Kserokopie dokumentów potwierdzających odbiór zakupionych urządzeń lub wykonanie prac (z podaniem miejsca składowania w przypadku urządzeń trwale niezamontowanych),

d) W przypadku zakupu używanych środków trwałych:

 - Oświadczenie od Sprzedającego/Zbywcy, że w okresie 7 lat poprzedzających złożenie Wniosku o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem publicznych środków krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,

- Oświadczenie, że cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego

- Oświadczenie, że środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

Stosowne oświadczenia są dostępne w zakładce do pobrania.

10)   Beneficjenci pomocy zakupujący kasę fiskalną z dotacji zobowiązani są do złożenia oświadczenia o nieubieganiu się o zwrot kosztu zakupu z Urzędu skarbowego

 

 Jednoczesnie przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rozliczania dotacji inwestycyjnej znajdują się w "Regulaminie przyznawania wsparcia" oraz "Umowie o udzielenie wsparcia finansowego".

Biuro projektu

Fundacja im. Hetmana Jana Tarnowskiego

ul. Słowackiego 24/7b
(I piętro)
35-060 Rzeszów
tel/fax: 17 555 50 19

Polecane linki

wupr

 pipod

fiffe

kadry

rarr

gus

cedg

stopka

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej o ciasteczkach sprawdź.

Akceptuje.

EU Cookie Directive Module Information